9.11.2009

Speksausta: Winter Jumps 2009 - 2010

Sähkökrossin sisätalvisarja Winter Jumps (WJ) pyörähtää kohta käyntiin. Keräilin sarjasta vähän tietoa kasaan.

Winter Jumps-sarjassa ajetaan neljä osakilpailua ympäri Suomen eteläisempää puoliskoa.

Kalenteri ja kisapaikat:
1. 21.11.2009 Nokia
2. 5.12.2009 Hyvinkää
3. 9.1.2010 Espoo
4. 27.3.2010 Jyväskylä

Yleistä tietoa ja säännöt:
Sarjassa ajetaan virallisempina luokat: M2-10 (Takaveto 1:10-skaala)
ja M4-10 (Neliveto 1:10-skaala). Tilojen ja osallistujamäärien riittäessä ajetaan mahdollisesti luokat M8e (Isommat polttis -> sähkökonversiot) ja M18 (Pienet 1:18-skaalan autot).

Viralliset luokat ajetaan kesäsarjaa mukailevalla kaavalla, eli neljä viiden minuutin alkuerää, joista jaetaan kierrossijoituksia, kaksi parasta tulosta ratkaisee.
A-finaalit ajetaan kolmena lähtönä, joista kahden parhaan erän sijoitus lasketaan yhteen. B- ja alemmat finaalit ajetaan kaksinkertaisena ja niissä merkitsee molemmat lähdöt. Järjestäjän halutessa ja aikataulun salliessa, voidaan alemmatkin finaalit ajaa kolminkertaisena.

Virallisten luokkien rengassääntö on tänä vuonna tiukentunut; pitoaineen käyttö on kielletty ja peliin on tullut yksityyppirengas. Valinta osui Schumacher Mini Pin:iin, joka on harjoitusten perusteella osoittautunut varsin toimivaksi renkaaksi. M2-10:ssä eturengas on vapaa, mutta ainakin Jyväskylän radalla tasapainoisimpaan tulokseen päästään, kun on alla kierros Mini Pin:ejä.

Autojen sähköt (moottori, nopeudensäädin ja ohjausservo) ovat vapaat. Kunhan käytettäessä LiPO-akkuja, ne ovat ns. kovakuorista mallia.

Oma osuuteni sarjaan:

Osallistun sarjassa luokkaan

M2-10, jota ajan Team Associated:in RC10B4 FT:llä.
Tarkoitus on kiertää kaikki kisat ja tavoitteena olisi päästä jossain kisoista A-finaaliin.

Lisäksi otan digi- ja videokameran mukaan, joilla on tarkoitus dokumentoida tapahtumia, kun kisaamiselta kerkeää. Vuoden takaiset kisavideot löytyvät Youtube-kanavaltani, samalla kaavalla jatketaan.

Olen mukana WJ:n organisaatiossa tiedotusosastolla, jota kautta olisi tulossa raporttien kirjoittamisia erilaisiin julkaisuihin ja nettisivustoille. Niistä joskus myöhemmin sitten lisää.

Jyväskylän osakilpailu on seuramme järjestämä, niin sen talkoilua tulee olemaan sitten keväällä. Tarkoituksemme on koota oma erillinen rata kisaa varten, joten hienot puitteet on tiedossa.

Loppukaneetti:
  • Hieno ja hauska kausi on taas tiedossa; toivottavasti myös tuloksellisesti.
  • Nelisentuhatta kierrosta Jyväskylän sisäradalla ovat pitäneet huolen, että tuntumaa pitäisi olla ajamiseen.
  • Salatreenikausi alkaa tällä viikolla, kun käväisemme Nokialla tutustumassa tekonurmipohjaan.
Nähdään kisoissa! :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti