Olin laittanut Jyväskylässä Neil Cragg:in vuoden 2007 EM-kisojen setupin autoon valmiiksi, jota pidin lähtökohtana säätämiselle. Pitkin perjantaita kuitenkin säädin autoa kokoajan pois päin siitä ja loppupäivästä anti-squatit olivat jo nollissa ja iskaripaikat muuttanut paikkojaan.
Keskialueen S-mutkat tuottivat ongelmia ja sain korjattua tilannetta hieman poistamalla päivän loppupuolella lisäpainot akkutelineen päältä. Auto alkoi tuntua pikkuhiljaa hyvältä ajettavalta muutenkin ja luottamus autoon löytyä lauantaita varten.
Illalla käytiin radan saunalla ja otettiin parit virvoikkeet, siitä sitten keskustan Omppuhotelliin yrittämään nukkumista.
Lauantaina aamulla laitoin kierroksen uusia kumeja alle ja ajoin parit eräharjoitukset. Ensimmäisessä alkuerässä pääsin heti hyvin ajoon kiinni; ajoin Kesselin ja Mairueen kanssa hyvää kilpailua ja kaadoin erässä vain kerran. Alkuerän kierrosaika oli erämme nopein ja jäin Kesselille vain noin 0.6 sekuntia kokonaisajassa. Muiden erien kuskien vielä lämmetessä sain yli odotusten olleen kierrossijoituksen ollessani kahdeksas. Tämä tulos periaatteessa takasi tavoitteeni täyttymisen, eli B-finaalipaikan.

Seuraavat kaksi kierrosta aloin varomaan hieman liikaa virheitä ja se aiheutti lisää virheitä, pystyssä pysyessäni ajoin liian hiljaa. Toisen ja kolmannen kierroksen eräsijoitukset olivat 17. ja 23. Ennen viimeistä alkueräkierrosta kävin tutkimassa tilannetta: A-finaalipaikkaan olisi tarvittu kai 5. nopein aika kierroksella, eli se oli poissa laskuista ja toisiksi paras tulokseni, eli 17. sija oli varmistanut minulle paikan B-finaalista. Viimeiseen erään lähdettiin siis parantamaan B-finaalin lähtöruutua.
Käänsin ennen viimeistä erää renkaat ympäri, että sain ajettua "tuoreet" lamellit
Tulokset 8. ja 17. oikeuttivat B-finaalin seitsemänteen lähtöruutuun. Korjatessani siipitelinettä, vaihdoin ison HB:n siiven pienempään Pro-Linen siipeen. Tarkoitus oli saada auto hieman paremmin kääntyväksi ja perää irtoamaan hieman enemmän.
Ensimmäinen finaali meni osaltani kohtalaisen hyvin, pääsin startissa seitsemänneltä sijalta kolmanneksi muiden kolaroidessa edessä. Kärkikaksikko K.Salmela-J.Penttinen lähtivät ajamaan karkuun ja minä olin kohtalaisen yksin kolmannella sijalla. Ajoin pari hitaampaa kierrosta ja takaa tulleet Ström ja Torkkola alkoivat kiriä eroa. Ström meni pienen taistelun jälkeen ohi minun kaataessa ja myöhemmin Torkkola tuikkasi ohi nopeammalla ajolla. Tulin erässä viidenneksi, joka oli ihan tyydyttävä tulos, tosin passivinen ajoni jäi hieman kaivelemaan.
Toiseen finaaliin lähdin taas kohtuu hyvin ensimmäiset mutkat, mutta sitten ensimmäisen hyppyrin jälkeen hipaisin toista autoa, josta ajauduin toisen auton kanssa jumiin siivestä. Sain autoni ajosuuntaan viimeisenä koko porukasta ja koitin alkaa ajamaan muita kiinni. En kuitenkaan saanut tahtia päälle ja tein vain yhden ohituksen erän aikana ajamalla. Tulin maaliin erässäni kahdesanneksi.
Lopputuloksissa olin 16. ja huonoa toista erää hieman helpotti tieto, että loppusijoitusta parantaakseni minun olisi pitänyt sijoittua kai vähintään neljänneksi.
Loppuun vielä rc10:lle kirjoittamani plussat ja miinukset:
Ite olin mestoilla pe-la tässä plussat ja miinukset:Seuraava kisa on heinäkuun ekana viikonloppuna Lavangossa, Vantaalla. Ei muutaku uutta partsia tilaukseen ja vetoja!
+ Tavoitteiden täyttyminen (B-finaaliin)
+ 1. alkuerän kierrossijoitus M2-10:ssä (8.)
+ Rata
+ Järjestelyt
+ Kisasauna
+ Meininki varikolla
+ Kelit
+ Nettilähetys
- Oman ajon epätasaisuus
- Akkujen jännitteiden testaus lämmittelyjen tilalla ennen erää
- Omenahotelli (2x yrittänyt nukkua, ei onnaa)
Lopputulokset
Kierrosaikoja
Sarjan pistetilanne
Kuvia:
Mun kuvat
APK:n kuvat
Videota (Youtube, HQ):
M2-10 A2
M2-10 A3
M4-10 A3 Kansallinen
Playlist videoista.
EDIT: VaasanUA on lisännyt monella kameralla kuvattuja videoita Youtubeen:
M2-10 A2
M2-10 B2
M2-10 C2

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti