10.6.2009

Kisaraportti: Hobbylinna Indoor Challenge 2008-2009 #3

Hobbylinna Indoor Challenge on sarja, joka järjestettiin talven aikana Lippulaivan sisäradalla. Winter Jumpsista innostuneena halusin kilpailemaan uudestaan tuolle radalle ja osallistuin sarjan kolmanteen osakilpailuun 7.2.2009.

Vaaja kuukausi aikasemmin WJ:n kisassa ajoin kumipyörällä. Tällä kertaa alla oli solukumit, eli foamit (kuvassa). Foamit tarjoavat hyvän ja loogisen pidon matolla ajettaessa, liukkaalla alustalla ne häviävät hieman kumipyörälle.

Alla raporttini kisasta:
Hyvin rullas taas järjestäjiltä järjestelyt ja aikataulu meni nappiin. Kuulutuksia erän aikana voisi ehkä vielä vähän lisätä/selventää. Hankala tietää, että ketkä ovat samalla kierroksella ja ketkä ei, jos tilanne kuulutetaan harvoin.

Aamu alkoi näppärästi vapaissa harjoituksissa hajottamalla Lazerista about kahden kierroksen aikana kaksi kappaletta etuiskaritorneja. Liekkö olleet kuljetuksesta liian kylmänä... No ei muutakun Tamiyan hipohipo-hiilaritorni paikalleen pienillä modauksilla ja auto oli parempi, kun uutena. Kiitos siitä RF:n varaosapalvelulle. :)

M4-10:ssä kuskien määrään suhteutettuna B-finaaliin oli tavoite ja sinne viimeisellä sijalla päästiin. Siellä saatiin sitten yhden sijan parannus lopputuloksiin, eli lopullinen sijoitus oli kuudestoista.

Omalta osalta kisat meni paremmin, kun WJ:ssä. Oma eräennätys nousi kierroksella (17 kierrosta, 18.520s) ja kierrosennätys (15.501) parani sekunnilla. Auto toimi foameilla Lippulaivan alustalla hieman äkkinäisesti, joka johtui lienee siitä, kun ko. kapine oli säädetty reilusti pienemmällä radalla, jossa kyseistä ominaisuutta ei havaitse. Suuria muutoksia ei päivän aikan viitsinyt kuitenkaan tehdä; hieman haritusta lisää ja steering lockia pienemmälle.

Päivä oli pitkä ja rankka samana aamuna Jyväskylästä tulleelle, mutta hauskaa oli. Pidetään mielessä, jos sitä osallistuisi seuraavaankin HLChallengeen.

Finaalien viimeiset kierrokset on taas videolla. Ainakin A-finaalit tulevat jossain vaiheessa nettiin.
Ajoin finaaleissa molemmissa erissä viidenneksi, vauhti ei riittänyt tällä kertaa parempaan tulokseen. Tekninen rata, hermostuneesti käyttäytynyt auto vaikeuttivat tuloksen tekoa. Auton säädössä onkin eniten petraamisen varaa. On vaikea muuttaa autoa kesken päivän haluttuun suuntaan. Mutta niinhän se taitaa olla vielä kokeneillakin kuskeilla.

Lopputulokset
Kierrosaikoja

Kuvia:
Minun kuvat

Videota:
M4-10 A-finaali
M2-10 A-finaali
M18 A-finaali
Yllä olevat videot playlistinä.

1 kommentti:

Cris Oxley kirjoitti...

M18 video is brilliant, you have a great looking track there!

Cris (c0sie)
www.uk-microrc.co.uk

Lähetä kommentti